,,Aby dojść do nieba, trzeba oderwać się od ziemi” 

Pierwsze kroki

Pierwsze kroki podczas śmierci Polaka za granicą

Jeżeli chcą Państwo skorzystać z naszych usług międzynarodowego transportu zmarłych, mogą je Państwo zlecić z domu telefonicznie, bądź za pomocą e-mail’a. Możemy również wyznaczyć naszego przedstawiciela, który stawi się u Państwa osobiście i będzie do Państwa dyspozycji 24/7.

  1. Prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem telefonu: +48 511 453 615,                                                                                                                                            bądź e-mail: biuro@anielski-orszak.pl
  2. Prosimy o podanie Państwa adresu e-mail, na który będziemy mogli przesłać niezbędne dokumenty.
  3. Prosimy o odesłanie wypełnionych dokumentów na nasz adres e-mail.
  4. Oryginały dokumentów wraz z ubraniem i innymi akcesoriami, które wedle Państwa życzenia mają zostać złożone wraz z ciałem prosimy o wysłanie kurierem na nasz adres.
  5. Wyznaczymy przedstawiciela z Naszego personelu, który będzie w stałym kontakcie z Państwem 24/7, poinformuje on o przebiegu transportu zmarłego oraz kluczowych sprawach.

Jeżeli zdecydują się Państwo na wizytę Naszego przedstawiciela, wówczas pomoże on Państwu w wypełnieniu dokumentów.

Na podstawie zebranych od Państwa danych sporządzamy umowę oraz pełnomocnictwo, dzięki któremu będziemy mogli rozpocząć proces repatriacji.

  1. uzyskamy zaświadczenie lekarskie dotyczące przyczyny zgonu w tym kraju, w którym on nastąpił (jeśli są Państwo w posiadaniu takiego dokumentu, prosimy o poinformowanie naszego przedstawiciela podczas rozmowy)
  2. uzyskamy wymagane zaświadczenie, iż przyczyną zgonu nie była choroba zakaźna
  3. uzyskamy zgodę starosty w miejscowości, w której ma nastąpić pochówek, na przewóz zwłok bądź prochów z zagranicy do Polski
  4. uzyskamy międzynarodowy akt zgonu
  5. wykonamy tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski
  6. uzyskamy zgodę na sprowadzenie zwłok zmarłego od lokalnych władz danego kraju
  7. uiścimy opłatę konsularną, uzyskując tym samym zgodę polskiego konsulatu na przywiezienie ciała zmarłego z zagranicy do Polski
  8. umieścimy ciało zmarłej osoby w specjalnie przeznaczonej do tego trumnie – jest to trumna z metalowym wkładem, który jest hermetycznie zamykany – po przewiezieniu jej do kraju nie ma możliwości jej otwarcia, dlatego ciało musi być w niej pochowane
  9. transportujemy trumnę z ciałem specjalistycznym karawanem do wskazanego przez Państwa domu pogrzebowego

Na podstawie wystawionej przez nas faktury za wykonaną usługę, mogą Państwo odebrać zasiłek pogrzebowy z ZUS w wysokości 4000 zł. Dzięki temu, że pochówek ma miejsce w trumnie przez nas dostarczonej. Kwota ta w większości przypadków jest wystarczająca do pokrycia kosztów organizacji pochówku w kraju.

Formalności związane z pozwoleniami i dokumentacją trwają zwykle od 2 do 3 dni roboczych, natomiast sam transport trwa od 2 do 4 dni zależnie od miejsca zgonu.

Zawsze informujemy Państwa na bieżąco o przebiegu całego procesu, poinformujemy Państwa, gdy ciało będzie już z nami, wtedy mamy możliwość dokładnego oszacowania planowanej godziny przyjazdu do Państwa miejscowości.

W razie pojawienia się jakichkolwiek pytań dotyczących naszej obsługi z zakresu międzynarodowego transportu zwłok, jesteśmy do Państwa dyspozycji przez 24 godziny na dobę. Dlatego też, jeżeli potrzebują Państwo wsparcia prosimy o telefon +48 511 453 615 .